Sunday, October 11, 2009

KeTaM MaSaK LeMaK CiLi aPi

Salam...lama x masukkan post dlm nie cz aku cbuk sket..al-maklumlah mula2 kemas umah ataih(umah lama tingkat 6 Ahmed Hafiz Eywad Street) pastu angkat brg turun bwh(umah skrang kt Muniri Gindi Street tingkat bwh skali)hahaha...
dh tu blom abeh penat lelah and nak termuntah lg kena plak angkut kotak2 yg nak dipos lajukan ke malaysia....soma skali 3 trip plak tu..cuba bayangkan...huhuhu..cam cita seram plak...30biji kotak setiap 1 trip???mau patah pinggang aku..hahaha..tp x per demi menyara keluarga(bila masa plak aku kawen?)hahahaha...

apa sebenarnya soma cita nie dgn ketam masak lemak cili api aku nie??wakakkakaka....selingan jew, yg sebonarnyer eden nak cito masak lomak nie aahh...(bleh la sket2 kata bapak aku pqg nogori)...mek aku taruk gambo la sonang...korang ushar sendiri..resipi nie ada la aowg awek tu bg kt aku...tp bkn aku masak pown..hahahaha..member aku yg sowg nie nak sesgt masak lantak la...bg jew dia masak tp...jeng.jeg..jeng..perrgghh!!!



alamak silap gambo plak..hehehe..nielah kuih raya yg hancur...member aku terima dr malaysia ada owg kirimkan tok dia..sian..pg raya kami tgk je la..hahaha




hah..yg nie bru betol...huhuhu..ketam masak lomak cili api..hehehe

kami dh lama x makan nie...beli dua kilo masak smpei sekilo lebih..pastu pakat2 beringus dok sedut ketam nie..wakakaka..sedap maaa...





saja aku boh 1 lg gambo nie...nak kasi korng terliuq sket..hahaha..

lg 1 aku menyampah boh gambaq nie sbb line x mesit nie tah la lembab nak mampuih...tp x pa berkat kesabaran aku yg mendlm nie(terover sket) aku berjaya juga menunggu smpei siap pg2 nie...huhuhu

p/s : aku lupa plak nak amek gambaq masak lemak ikan keli ngan masak merah ikan talapia tp arab pggl ikan nie apa tah aku pown dh lupa..hehehe




3 comments:

puan oryza said...

apsal cair sgt gulai tu? siap pecah minyak lagi tuh;p

*kuah raya tu makan ngan sudu ke straw? huhu

Fasiiru Fi Al-Ardi said...

klau pekat ssh ler..kami makan ramai...kuah ken pakai byk..huhuhu...pasai kuh tu..kami x makan pown masuk tong sampah...hehehe

puan oryza said...

alasan utk pecah minyak lak?

soal siasat mcm polis je..huhu